آموزش نصب Hydra - وان سرور آکـادمی
آموزش نصب Hydra
آموزش نصب Hydra

آموزش نصب Hydra

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

آموزش نصب hydra

پسورد های ضعیف هنوز هم مشکل بزرگی در امنیت محسوب می شوند. امروزه کرک کردن و حدس زدن پسورد ها خیلی ساده شدند. و همچنین بروت فورس کردن در حمله خیلی زیاد استفاده میشود. یک قانون کلی در انتخاب پسورد این است که یک پسورد طولانی ( بیشتر از هشت کاراکتر) و متشکل از حروف بزرگ، علائم و اعداد باشد .

برای کرک کردن پسورد ها یکی از بهترین ابزارهای بروت فورس، hydra است . این ابزار یک لاگین یا پسورد کرکر موازی است. این نرم افزار خیلی سریعتر و قابل انعطاف تر میشود اگر ماژول آن بر روی آپشن easy یا (راحت) باشد . hydra به صورت معمول بر روی کالی لینوکس نصب است به هردلیلی اگر بر روی سیستم نصب نباشد یا ما از توزیع های دیگر لینوکس استفاده کنید میتوانید با استفاده از این مقاله آموزش نصب hydra در لینوکس و ویندوز را مطالعه فرماید .

آیا میدانستید که استفاده از سرور مجازی و سرور اختصاصی برای هک و تست نفوذ در اکثر دیتاسنتر ها غیر مجاز است و باعث مسدود شدن سرور می شود؟

اما راه حل این مشکل چیست؟ شما برای انجام عملیات تست نفوذ، هک ، کرک و … نیازمند سرور مجازی یا اختصاصی وارز هستید.

وان سرور با ارائه سرور مجازی وارز و سرور اختصاصی وارز با بهترین کیفیت و گارانتی 100% بازگشت وجه این مشکل را برای شما حل کرده است.

آموزش نصب hydra در لینوکس

نصب از مخزن منبع

دستور زیر hydra را مستقیما از مخازن نصب می کند. اما مشکل عمده این است که این دستور قادر نیست تا آخرین نسخه را نصب کند.

sudo apt-get install hydra-gtk
آموزش نصب hydra در لینوکس

خب در این وضعیت ویا زمانی hydra از قبل بر روی سیستم شما نصب بوده اس، برای حذف این نرم افزار از دستور زیر استفاده میکنیم :

sudo apt-get purge hydra-gtk && sudo apt-get autoremove && sudo apt-get autoclean
آموزش نصب hydra در لینوکس

آموزش نصب hydra در لینوکس از منبع با جدیدترین نسخه

قبل از انجام هر کاری باید سیستم خودمان را با استفاده از دستور زیر آپدیت کنیم :

sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade && sudo apt-get dist-upgrade

آموزش نصب hydra در لینوکس

پس از به روز رسانی باید موارد ضروری برای hydra را نصب کنیم :

sudo apt-get -y install build-essential
sudo apt-get install git

زمانی که ما از توزیع های مبتنی از اوبونتو/دبیان استفاده می کنیم .یک سری از لایبراری های مکمل برای بعضی از گزینه های ماژول ها مورد نیاز است. که این ها با کامند (دستور) زیر قابل نصب هستند (توجه داشته باشید که ممکن است بعضی از این لایبراری ها برای بعضی از توزیع های لینوکس موجود نباشند )

sudo apt-get install libssl-dev libssh-dev libidn11-dev libpcre3-dev \ libgtk2.0-dev libmysqlclient-dev libpq-dev libsvn-dev \ firebird-dev libncp-dev

این دستور تمام ماژول ها و ویژگی ها را به غیر از oracle و SAP وR/3 و NCP و پروتوکل اپل فعال می کند. زمانی که این عمل تمام شد ما نیاز داریم که از مخزن گیت هاب (git hub) کلون بگیریم . با استفاده از دستور زیر :

git clone https://github.com/vanhauser-thc/thc-hydra.git

در دایرکتوری خود به دایرکتوری پوشه ی کلون شده بروید :

cd thc-hydra

پس از قرار گیری در پوشه ی مورد نظر باید آن را پیکر بندی کنیم :

./configure
آموزش نصب hydra در لینوکس
آموزش نصب hydra در لینوکس

حال اگر این پیام “make” را در صفحه ی خود مشاهده می کنید دستورالعمل ها را دنبال کنید. برای دستور “make install” از کاربر روت استفاده کنید .

آموزش نصب hydra در لینوکس

به دایرکتوری اصلی خود برگردید و از دستور “hydra-help” استفاده کنید تا اطمینان یابید که hydra به درستی نصب شده و به خوبی کار میکند.

آموزش نصب hydra در لینوکس

آموزش نصب hydra در ویندوز

مطمئن شوید که hydra را مسقیما از سایت معتبر و همچنین نسخه ویندوز آنرا دانلود کرده باشید . فایل زیپ را پس از دانلود اکسترکت کنید . همانطور که مانند عکس زیر میبینید :

آموزش نصب hydra در ویندوز

به منوی استارت رفته گزینه ی Run رو انتخاب کرده و در نهایت پس از تایپ CMD و اینتر کردن command prompt را باز کنید. سپس با استفاده از دستور “cd” پوشه ی Hydra را تغییر بدهید مثلا در دسکتاپ .

حالا اگر این مراحل را طی کرده و انجام دادید زمان آن فرا رسیده است که hydra را برای اولین بار اجرا کنید ! خب ” “hydra را بدون هیچ علامت اضافه ی دیگری تایپ کرده و نتیجه را مشاهده نمایید :

آموزش نصب hydra در ویندوز

خب در مرحله بعد ما باید یک سری IP برای اتک به دست آوریم که توصیه ی ما برای پیدا کردن این ip ها استفاده از Nmap است که در آموزش های قبلی مفصلا در مورد نصب Nmap و همچنین نحوه ی استفاده از Nmap توزیح دادیم.

نتیجه گیری

در آخر ما در این آموزش به معرفی hydra و همچنین آموزش نصب hydra بر روی سیستم عامل لینوکس و سیستم عامل ویندوز پرداختیم و در آموزش بعدی قصد داریم که کارکرد این ابزار را بیاموزیم .

لطفا جهت بهبهود کیفیت آموزش های ارسالی، نظرات خود را از طریق کامنت و درج ستاره ارسال کنید

5/5 - (16 امتیاز)