تامین امنیت سورس کد PHP - وان سرور آکـادمی
تامین امنیت سورس کد PHP
تامین امنیت سورس کد PHP

تامین امنیت سورس کد PHP

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه

تامین امنیت سورس کد PHP

در این آموزش به معرفی راهکار های امنیت سورس کد php به همراه نحوه بازگشایی سورس کد های رمزنگاری شده می پردازیم.

آشنایی با PHP و امنیت سورس کد های آن

php یک زبان برنامه نویسی بسیار محبوب در جهان است که بسیاری از آن برای ساختار وب سایت های خود یا موارد اسکریپت نویسی استفاده می کنند.

به طور کلی این زبان به صورت متن باز ( Open Source ) است و به همین خاطر بسیاری از برنامه نویسان php برای انتشار پروژه های خود مجبور به منتشر کردن سورس کد های خود هستند.

برخی دیگر نمی توانند در برنامه های خود از روش های لایسنس گذاری استفاده کنند چرا که به راحتی با داشتن سورس می توان لایسنس ها را حذف کرد. اما با این حال روش هایی وجود دارد که می توان با استفاده از آن ها از کد های php خود محافظت کنید.

البته به همان اندازه هم روش هایی برای دور زدن آن ها وجود داد که در ادامه به برخی از آن ها می پردازیم.

یکی از مهمترین عوامل موثر در انتخاب یک هاستینگ، امنیت بالا می باشد.

وان سرور با ارائه هاست اشتراکی و اختصاصی با به روز ترین کانفیگ های امنیتی، امنیت وب سایت شما را تامین می کند.

برای مشاهده پلن ها کلیک کنید.

امنیت در سورس کد php

ionCube

برنامه های غیر رایگانی هستند که با استفاده از آن ها می توانید بر روی سورس کد های php خود رمزنگاری کنید تا امنیت آن را تامین کنید.

یکی از این برنامه ها ionCube نام دارد که نسبت به برنامه های دیگر خوب عمل کرده است. با این حال امنیت را به صورت 100% تضمین نمی کند، چرا که در نسخه های قبل آن ابزار هایی برای دیکد کردن فایل های php ، که با استفاده از ionCube رمزنگاری شده اند منتشر شده اند و کاملا می توانند روش های استفاده شده در این ابزار را دور بزنند تا به کد اصلی php برسند.

نکته ای که در رابطه با این ابزار وجود دارد این است که برای استفاده از آن باید حتما ماژول آن را در سیستم یا سرور خود نصب کنید و برای بهره مندی از امکانات کامل آن و دریافت آپدیت ها نسخه اورجینال آن را خریداری نمایید.

ابزار های انلاین

روش های دیگری هم برای رمزنگاری سورس های php وجود دارد که فقط در آن ها سعی می شود تا کد بسیار سخت دیکد شوند. در واقع الگوریتم های خود را به قدری پیچیده می کنند تا در هنگام دیکد کردن این پیچیدگی باعث شود که شخص دیکدر از ادامه کار منصرف شود.

اما با این حال روشی که کاملا امنیت سورس کد php شما تامین کند در حال حاضر وجود ندارد.

همچنین می توانید با لینک زیر از ابزار های انلاین برای رمزنگاری سورس های php استفاده کنید :

ورود به سایت

خلاصه و نتیجه گیری از اموزش

به طور کلی تامین امنیت سورس کد php بسیار مشکل است و به صورت 100% هم با روش های رمزنگاری آن امکان پذیر نیست و همیشه راه برای دیکد شدن آن ها وجود دارد، اما با روش های گفته شده در اموزش می توانید تا حد زیادی این مسیر را برای دیکدر سخت کنید و امنیت سورس کد ها را با سخت کردن الگریتم ها و پیچیدگی کد بالا ببرید.

همچنین برای جلوگیری از انتشار سورس کد های خود باید با روش های امنیت در برنامه نویسی php اشنا باشید.

منبع: pentestcore.com

4.9/5 - (33 امتیاز)