نصب و تامین امنیت phpMyAdmin با Nginx در CentOS 7 - وان سرور آکـادمی
نصب و تامین امنیت phpMyAdmin با Nginx در CentOS 7
نصب و تامین امنیت phpMyAdmin با Nginx در CentOS 7

نصب و تامین امنیت phpMyAdmin با Nginx در CentOS 7

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه

نصب و تامین امنیت phpMyAdmin با Nginx در CentOS 7

سیستم های مدیریت پایگاه داده وابسته همانند MySQL و MariaDB برای بخش قابل توجهی از وب سایت ها و برنامه های کاربردی مورد نیاز هستند. با این حال همه افراد و کاربران با مدیریت دیتا ها و داده های خود از طریق خط فرمان احساس راحتی نمی کنند.

برای حل این مشکل، یک پروژه ای با نام phpMyAdmin برای عرضه ی جایگزین یک رابط مبتنی بر وب ساخته شد. در این آموزش، ما آموزش نصب و تامین امنیت phpMyAdmin با Nginx در CentOS 7 را به شما آموزش خواهیم داد. این تنظیمات را بر روی وب سرور Nginx نصب کرده و انجام خواهیم داد. که دارای مشخصات و عمل کرد خوبی است و همچنین لود های سنگین را نسبت به وب سرور های دیگر می تواند هندل یا رسیدگی کند.

یک راز بزرگ درمورد 90 % هاستینگ های ایرانی، اورسل کردن بیش از حد است که باعث افت کیفیت سرورها میشود.

وان سرور با ارائه دسترسی های مختلف این امکان را به شما خواهد داد که تمامی منابع سرورتان را مدیریت و بررسی کنید و همچنین با ارائه گارانتی 100% برگشت وجه ریسک خرید شما را به %0 کاهش میدهد.

برای خرید سرور مجازی با گارانتی 100% بازگشت وجه کلیک کنید.

پیش نیاز ها

قبل از شروع، ما یک سری پیش نیاز را باید مستقر و آماده کنیم.

برای مطمئن شدن از پایه ی سخت و استوار بر این سیستم، باید از آموزش های مربوط به CentOS استفاده کنیم، همچنین باید برای اجرای فرمان ها باید با یوزر با دسترسی root و یا دستور sudo استفاده کرد.

پیش نیاز دوم در این آموزش، نحوه ی راه اندازی و نصب LEMP بر روی سرور با سیستم عامل CentOS است.

زمانی که سرور ما به درستی عملکرد های موارد فوق را انجام می دهد، میتوان مابقی آموزش را دنبال کرد.

قدم اول – نصب phpMyAdmin

در حال حاضر در پلتفرم، LEMP که شامل ( Linux, Nginx, MariaDB, and PHP ) است ، می توانیم بلافاصله نصب phpMyAdmin را شروع کنیم. البته متاسفانه phpMyAdmin در مخازن یا همان رپرزتوری CentOS 7 موجود نیست.

برای دریافت پکیج های مورد نظر ما نیاز دارید یک مخزن اضافه به سیستم مان اضافه کنیم. مخزن EPEL یا (Extra Packages for Enterprise Linux) در خود دارای خیلی از پکیج های اضافه است. که به طور مثال phpMyAdmin که ما به آن نیاز داریم.

با دستور زیر آن را نصب می کنیم:

sudo yum install epel-release

اکنون به مخزن EPEL دسترسی داریم، و phpMyAdmin را با دستور زیر نصب می کنیم:

sudo yum install phpmyadmin

خب! اکنون این نصب کامل شده است.

برای اینکه وب سرور Nginx به phpMyAdmin دسترسی داشته باشد، ما فقط باید یک لینک نمادین از فایل های نصب شده به پوشه ی اصلی Nginx ایجاد کنیم. با استفاده از دستور زیر :

sudo ln -s /usr/share/phpMyAdmin /usr/share/nginx/html

همچنین باید پردازشگر PHP خود را برای یکبار مجددا را اندازی کنیم تا مطمئن شویم ماژول های اضافی PHP نصب شده به درستی لود یا اجرا می شوند:

sudo systemctl restart php-fpm

با این کار اکنون نصب phpMyAdmin ما اجرایی شده است. برای دسترسی به اینترفیس یا رابط مورد نظر در ادامه ی دامین یا آی پی آدرس خود /phpMyAdmin را اضافه می کنیم:

http://server_domain_or_IP/phpMyAdmin
نصب و تامین امنیت phpMyAdmin با Nginx در CentOS 7

در این مقاله آموزش نصب و تامین امنیت phpMyAdmin با Nginx در CentOS 7 را برای شما توضیح دادیم. درصورت هرگونه سوال یا مشکل از طریق کامنت با ما در ارتباط باشید.

5/5 - (10 امتیاز)